ویرایش عکس آذر ماه 98

حجت الاسلام ابوالقاسمی گفت: رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در زمینه وقف های مشارکتی مناسب است و این مهم مصداق بارز آیه «تعاونوا علی البرّ و التّقوی» است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوالقاسمی، کارشناس مسائل دینی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه، گفت: وقف که در بسیاری از روایات اسلامی از آن به عنوان «صدقه جاریه» تعبیر شده است، دارای ثواب و فضیلت های فراوانی است.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین تمهیدات دین اسلام در راستای دور اندیشی و تامین آینده مسلمین و فرزندان ایشان پایه ریزی سنت حسنه وقف است، افزود: وقتی به قرآن کریم و روایات اهل بیت (علیهم السلام) و سنت عملی ایشان رجوع می کنیم، اهمیت سنت وقف را در می یابیم.
 
حجت الاسلام ابوالقاسمی ادامه داد: اگر چه در قرآن کریم آیه ای به صراحت دال بر وقف وجود ندارد اما از آیات متعددی می توان وقف را به عنوان یکی از مصادیق بارز اعمال صالحه یا باقیات صالحات معرفی کرد.
 
این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در زمینه وقف های مشارکتی مناسب است، اظهار کرد: این مهم مصداق بارز آیه «تعاونوا علی البرّ و التّقوی است.
 
وی با اشاره به اقدامات فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بقاع متبرکه مرکز و قطب فرهنگی جامعه هستند و این فرصتی است که باید از آن توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خیلی خوب استفاده شود.
 
حجت الاسلام ابوالقاسمی با تاکید براینکه اساساً مردم رویکرد بیشتری به امامزاده ها دارند، زیرا مخاطبی دارند که با آن ارتباط برقرار می کنند، تصریح کرد: از این رو، حضور مردم و انجام کار فرهنگی در این مراکز تأثیر بیشتری دارد و ما باید برای تبلیغ و آموزش افراد سازماندهی و برنامه ریزی کنیم.
 
این کارشناس مسائل دینی با تاکید بر اینکه رویکرد فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال های اخیر تغییرکرده است، ادامه داد: این تغییر رویکرد، توانسته از نظر اجتماعی نیز خودش را نشان دهد.
 
وی ضمن تاکید بر اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای ادامه راه و انجام امور فرهنگی باید نیاز سنجی کند، افزود: در این میان گرفتن مشاوره از افراد نخبه در امور فرهنگی، نباید فراموش شود لذا برای چنین اموری
باید طرح جامع تدوین شود.
 
حجت الاسلام ابوالقاسمی ضمن تاکید براینکه عمل به نیات واقفان رسالت کاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور باید نیات مطابق با نیاز جامعه را به مردم معرفی کند؛ مثلا برای انجام امور فرهنگی، نظیر چاپ کتاب و غیره نیز واقفانی وجود داشته باشند تا تمام ابعاد نیاز یک جامعه توسط این سنت حسنه در برگرفته شود.
/2759/